Spørsmål og svar

Nedenfor ser du noen vanlige spørsmål som kommer inn til oss, og hvor vi anbefaler at du henvender deg.

LEVERE MATERIALE OG SPØRSMÅL OM VÅRE TJENESTER

Spørsmål: Hva ligger kobberprisen på, og hvor mye får man betalt for ulike metaller?
Svar: Det er vanskelig å oppgi en metallpris uten å ha sett materialet. Prisen påvirkes av materialets kvalitet og mengde. Kontakt din nærmeste 
Stena-filial for å få aktuell pris.

Spørsmål: Vi har en gammel truck som skal skrotes. Er dette noe dere kan hjelpe til med?
Svar: Absolutt, kontakt din nærmeste Stena-filial 
så får du hjelp.

Spørsmål: Kan jeg som privatkunde komme med en mindre mengde skrot?
Svar: Ja, det går bra.

Spørsmål: Jeg har ca. hundre kilo bly liggende, hva er kiloprisen? Hvordan går man frem for å selge til dere?
Svar: Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
så får du riktig pris.

Spørsmål: Jeg lurer på om dere henter baller med bølgepapp og plast? Hva koster det?
Svar: Ja, vi henter, ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
for å få pris og mer informasjon.

Spørsmål: Vi har nettopp byttet takrenner på huset, og nå har jeg x antall meter kobber å selge. Har dere noen hentetjeneste?
Svar: Du kan leie en container. Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
for å få pris og mer informasjon.

Spørsmål: Vi trenger hjelp med håndtering av oljeutslipp og brukte oljefiltre. Vi ønsker info om priser, vilkår osv.
Svar: Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
for å få pris og mer informasjon.

Spørsmål: Kan jeg få et kostnadsoverslag på hva det vil koste hvis dere henter avfall hos oss to ganger i måneden? Vi har pappesker, plast og papir.
Svar: Det hjelper vi gjerne til med. Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
for å få pris og mer informasjon.

Spørsmål: Jeg ønsker å kjøpe litt skrap til et sveiseprosjekt jeg har. Selger dere brukbart skrap til privatpersoner?
Svar: Nei, vi selger ikke materiale til privatpersoner.

Spørsmål: Vi har noen sekker med konfidensielle papirer som vi ønsker hjelp til å destruere, gjør dere sånt? Hvordan foregår det, og hva koster det?
Svar: Vi tar gjerne hånd om ditt konfidensielle materiale, les mer om vår dokumentmakulering
her

TØMMING OG HENTING

Spørsmål: Vi ønsker å endre henteintervall for returpapircontaineren, kan vi det?
Svar: Ja, det er ikke noe problem, ta kontakt med din nærmeste Stena-filial

Spørsmål: Vi vil bestille tømming av bølgepappcontaineren vår.
Svar: Tømming bestiller du hos din nærmesteStena-filial

Spørsmål: Har dere en tømmekalender?
Svar: Ja, det har vi. Ta kontakt med din nærmeste 
Stena-filial for aktuell kalender i ditt område. 

FAKTURA OG ADMINISTRASJON

Spørsmål: Vi har fått en utbetaling med referanse xxx, men har ikke underlaget. Kan dere sende det til oss?
Svar: Det gjør vi gjerne, ta kontakt med vår Leverandørreskontra: Telefon. 
Send e-post

Spørsmål: Jeg har ikke bilaget til faktura xxx.
Svar: Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial 
så sender dem det til deg.

Spørsmål: Jeg kan ikke se at vi har fått penger for selvfaktura xxx. Hvor lang tid tar det? 
Svar: Hvis du har levert materiale som privatperson, får du pengene i løpet av ca. tre virkedager. Har du levert materiale som bedrift, er det normalt 30 dagers betalingsvilkår, nederst på selvfakturaen din ser du din utbetalingsdato. Har du flere spørsmål om dette, kan du ta kontakt med Leverandørreskontra: Telefon XXX. 
Send e-post

Spørsmål: For en stund siden var dere hos oss og hentet skrot, jeg kan ennå ikke se at vi har fått noen avregning/selvfaktura for dette.
Svar: Ta kontakt med din nærmeste Stena-filial

Spørsmål: Vi har fått en utbetaling av dere, men har ikke fakturaen. Kan dere sende underlag?
Svar: Ta kontakt med vår Leverandørreskontra, så sender de underlaget til deg på e-post: Telefon XXX. 
Send e-post

Spørsmål: Kan dere sende veiesedlene på selvfaktura xxx?
Svar: Det gjør vi gjerne, ta kontakt med din Stena-filial 
der du leverte materialet, så hjelper de deg.

Spørsmål: Vi har endret selskapsnavn, adresse, telefonnummer, fakturaadresse osv., hvem skal vi sende informasjonen til?
Svar: Send endringene dine på e-post til Bedriftssupport: 
Send e-post

Spørsmål: Kan jeg få en oversikt over hva dere har skrotet for oss i 2015, inndelt i forskjellige materialtyper: skrot, tre, papir og farlig avfall?
Svar: Det går bra, ta kontakt med din Stena-filial 
eller kontaktperson, så hjelper de deg.

 

  • Del denne siden