Vellykket kommunikasjon om materialhåndtering

Bedrifter kan effektivt styrke bærekraftprofilen sin ved å utforme kommunikasjon om material- og avfallshåndtering. SKF og Siemens er to selskaper i produksjonsindustrien som har gjort nettopp det.

 

SKF i felles kampanje med sin gjenvinningspartner

Da SKF ønsket å styrke sin bærekraftprofil ved å snakke om material- og avfallshåndtering, innhentet de hjelp fra gjenvinningspartneren. SKF og Stena Recycling samarbeider om avfallshåndtering og gjenvinning i flere land. Ved å gjennomføre en kampanje sammen kunne de kommunisere fremskrittene sine til resten av verden. REMADE-kampanjen viser hvordan SKF resirkulerer avfallet sitt og bruker det om igjen i nye produkter av høy kvalitet.

Kampanjen var verdifull for både SKF og Stena Recycling, og den ble delt via kommunikasjonskanalene til begge selskapene. I tillegg til at kampanjen nådde ut eksternt, bidro den til økt stolthet internt i både SKF og Stena Recycling.

Selskapene drar fremdeles nytte av det de lærte sammen. SKF kommuniserer nå regelmessig hvordan de jobber med bærekraftighet når det gjelder ressurser. Dette er et godt eksempel på hvordan riktig håndtering av avfallsressurser fører til bedre økonomi, en sterkere miljørapport og et nytt nøkkelelement i kommunikasjon om bærekraftighet.

Les mer:

REMADE-kampanjen

https://www.stenarecycling.se/campaigns/remade/

 


 

Siemens – industrikjempe med ambisiøse mål for gjenvinning

Den tyske industrikjempen Siemens har i mange år jobbet aktivt med bærekraftprofilen. Selskapet er et godt eksempel på hvordan fremskritt innen gjenvinning og materialhåndtering kan brukes effektivt i kommunikasjon om bærekraftighet. 

Siemens opererer innenfor flere industrielle produksjonssegmenter og har satt seg høye mål for materialhåndteringen. I 2018 resirkulerte Siemens 92 prosent av alt avfall. De har planer om å øke denne andelen ytterligere ved hjelp av nye tekniske løsninger. Og innen 2020 har Siemens som mål å ikke sende noe avfall til deponi. Videre ønsker Siemens å lukke gjenvinningskretsløpet ved hjelp av smartere materialhåndtering og gjenvinningsløsninger.

Siemens har bygget opp en stadig sterkere bærekraftprofil gjennom regelmessige fremdriftsrapporter og ved å sette seg høye miljømål. Selskapet har en lang tradisjon for å kommunisere sin bærekraftighet. Det som andre bedrifter kanskje tar med i en bærekraftrapport én gang i året, klarer Siemens å formidle hele året gjennom. På nettsiden forteller Siemens på en enkel, tydelig og pedagogisk måte om utviklingen og hvor nær de er å nå målene sine. Og Siemens er alltid tydelige på hvilket ansvar de har for å bidra til et bedre miljø.

Dow Jones’ bærekraftsindeks har 19 år på rad rangert Siemens som verdens mest bærekraftige industrikonglomerat.

Les mer:

Serving the environment-programmet
https://new.siemens.com/global/en/company/sustainability/resourceconservation.html

Dow Jones’ bærekraftsindeks
https://www.robecosam.com/csa/csa-resources/djsi-csa-annual-review.html

 

INTERESSERT I Å UTVIKLE HÅNDTERINGEN AV PLAST?

Ved at du registrerer deg på et av Stena Metall-konsernets nettsteder, samtykker du i at opplysningene dine behandles som beskrevet her.

Les mer


«Snakk om gjenvinning!»

Pontus Almén, Content Manager i Stena Recycling, lurer på hva som skjer når bedrifter snakker om gjenvinningen sin.

Les mer

Stena Insight Report #1 2019

Industrien tjener på å snakke om gjenvinning og materialhåndtering. Last ned rapporten og les om potensialet for kommunikasjon på dette feltet.

Les mer

Fra avfall til ressurser

På Stena Nordic Recycling Center i Halmstad, kan vi gjøre om brukt plast til nye råmaterialer. Finn ut hvordan!

Les mer
  • Del denne siden