En mannlig ansatt med en telefon
Kundeportal

Bestill avfallshenting på nettet og få full oversikt over avfallsstatistikken din

Selvbetjening hele døgnet i kundeportalen

Kundeportalen inkluderer følgende tjenester: Henting, oppfølging og brukeradministrasjon. Disse tjenestene gir deg kontroll over avfallshåndteringen, samtidig som de hjelper deg med å redusere kostnadene og nå bærekraftsmålene dine.

Mobile in hand

Henting

I kundeportalen kan du bestille avfallshentinger, se henteplaner og -status, og følge opp avfallsfraksjonene som Stena Recycling håndterer for deg. 

Two women

Oppfølging

Du kan følge opp avfallsdata og opprette rapporter som kan eksporteres og deles med organisasjonen. Eksporterte rapporter kan suppleres med ytterligere data og diagrammer for å hjelpe til med en enda mer effektiv gjenvinning, redusere kostnadene og nå bærekraftsmålene.

Two people

Brukeradministrasjon

Som administrator kan du se hvem i organisasjonen som har tilgang til kundeportalen. Du kan også invitere nye brukere og angi hvilket tilgangsnivå de skal ha. Hvis organisasjonen din ikke har utpekt en administrator, kan du kontakte brukerstøtten vår.

Vanlige spørsmål

Henting


Hvordan bestiller jeg en henting?
Logg inn i kundeportalen med bruker-ID og passord og klikk på fanen «HENTING». Du kan nå bestille henting av avfall.

Hvordan organiserer jeg henting av avfall som ikke er oppført i listen?
Hvis materialet du leter etter ikke finnes i listen, velger du Artikkel -> Annet. Deretter kan du beskrive materialet du ønsker hentet i kommentarfeltet. Salg/support vil kontakte deg om nødvendig.

Er henteplanen vår tom? Har vi ikke noe som trenger å hentes?
Du ser de planlagte hentingene dine – samt kanselleringer – ved å velge: Ordrer -> Tømmeplan

Jeg har ved et uhell lagt inn feil ordre i kundeportalen, hvordan kan jeg fjerne den?
Kontakt ditt nærmeste Stena Recycling-anlegg.

I kundeportalen står det at en henting skal være gjort, men det har ikke vært noen her. Når kommer dere og henter?
Kontakt ditt nærmeste Stena Recycling-anlegg

Hvor kan jeg se hvilke henteordre som er bestilt, og hvilken status de har?
Du finner alle bestilte hentinger ved å velge HENTINGER -> Henteplan.  Her kan du filtrere resultatene etter gjenstand, dato og henteadresse – hvis du har mer enn én.

Hvordan avbestiller jeg en henting som er bestilt i kundeportalen?
Kontakt ditt nærmeste Stena Recycling-anlegg.

Oppfølging


Jeg ønsker en miljørapport som er delt inn i artikler og hentesteder.
Gå til INNSIKT -> Volum. Her finner du ulike typer rapporter du kan velge mellom.

Vi mangler dokumentasjonen som brukes til å beregne fakturaen vår. Hvor finner jeg den?
Fakturaen finner du i kundeportalen under STATISTIKK -> RAPPORT: Standard. For å laste ned aktuell faktura, klikk på fraksjonen fakturaen gjelder. Hvis du mangler autorisasjon, kontakter du nærmeste Stena Recycling-anlegg.

Jeg vil gjerne se hvor mye av et spesifikt materiale du har samlet inn det siste året?
Under ANALYSE finner du en rekke rapporter som gir informasjon basert på volumer/fraksjoner.

Jeg ønsker en årlig rapport basert på materialer dere har hentet for oss.
Under OPPFØLGING kan du finne ulike rapporter, f.eks. rapporter basert på gjenvinningsmåte / «avfallspyramiden», CO2-utslipp, kostnader og volumer.

Jeg kan ikke se all statistikk for mitt hentested?
Hvis du ikke har en spesifikk henteadresse, kan du kontakte din nærmeste avdeling eller customerportal@stenarecycling.se, som vil hjelpe deg med å oppdatere kontoen din.

Rapportene viser ulike tall i diagrammet for volum, sammenligningen mellom rapporten under statistikk og avfallshierarkidiagrammet, hvorfor det?
Avfallshierarkiet eller «avfallspyramiden» er basert på underliggende beregninger. For eksempel: 75 % av 100 tonn materiale går til materialgjenvinning og 25 % går til energigjenvinning. I sektordiagrammet er resirkuleringskategorien basert på R&D-koden (forskning og utvikling).

Jeg har mottatt en betaling fra dere, hvor finner jeg dokumentasjonen for den?
Du finner opplysningene dine i kundeportalen. Velg Statistikk -> rapport -> standard. For å laste ned aktuell faktura, klikk på den fraksjonen dokumentasjonen gjelder. Hvis du mangler autorisasjon, kontakter du nærmeste Stena Recycling-anlegg.

Omfatter beløpene som vises i kundeportalen MVA?
Nei, alle viste beløp inkluderer ikke MVA.

Brukeradministrasjon


Hvordan oppretter jeg innloggingsinformasjon til kontoen for en ansatt?
Gå til Brukeradministrasjon og klikk på Inviter ny bruker.

Hvordan endrer jeg et brukernavn i kundeportalen?
Kontakt ditt nærmeste Stena Recycling-anlegg eller customerportal@stenarecycling.se 

Jeg prøver å eksportere statistikk til Excel, men klarer ikke eksportere alle data
Det finnes fire ulike rapporter under STATISTIKK, og den mest omfattende er maxi-extended. Hvis informasjonen du trenger ikke er der, kan du kontakte ditt nærmeste Stena Recycling-anlegg.

Hvordan kan jeg se hvilken informasjon som ligger bak hvert trinn i avfallshierarkiet/«avfallspyramiden»?
Avfallshierarkiet eller «avfallspyramiden» er basert på underliggende beregninger. For eksempel: 75 % av 100 tonn av et spesifikt materiale går til materialgjenvinning og 25 % går til energigjenvinning.

Jeg kan ikke se alle anleggene mine i kundeportalen
Hvis du ikke har en spesifikk henteadresse, kan du kontakte nærmeste Stena Recycling-anlegg eller customerportal@stenarecycling.se, som vil hjelpe deg med å oppdatere kontoen din.

Jeg skulle hatt noen avfallskoder, hvor finner jeg dem?
Du finner avfallskoder under Statistikk -> velg rapport -> standard eller maxi-extended.

Finnes det en brukerhåndbok for kundeportalen?
Kontakt customerportal@stenarecycling.se

Jeg vet ikke hva kundenummeret mitt er?
Du finner kundenummeret ditt under Min profil -> tilgang.

Jeg vet ikke hva passordet mitt er? 
Hvis du har glemt passordet kan du kontakte customerportal@stenarecycling.se

Jeg klarer ikke å logge inn
Kontakt customerportal@stenarecycling.se

Jeg er ny bruker og ønsker å registrere en konto i kundeportalen
Kontakt customerportal@stenarecycling.se

Jeg klarer ikke å aktivere kontoen min
Kontakt customerportal@stenarecycling.se

QR-kode

Bestill henting når du er på farten

Mobilappen tilbyr en effektiv måte å bestille henting på fra mobilen – uansett hvor du befinner deg.

Hvis du ofte er på farten og ønsker å bruke mobiltelefonen til å bestille henting, finnes det en effektiv, brukervennlig app for innsamling som kan lastes ned til telefonen via en vanlig nettleser.

I appen kan du se alle avfallstyper du håndterer, og bestille henting med noen få klikk. For å få tilgang til appen, bruk mobilen til å skanne QR-koden eller åpne appen her på nettsiden. Du logger inn med de samme kontoopplysningene som i kundeportalen. Du kan også lagre appen på mobilens startside, slik at du finner den på telefonen neste gang du skal bestille henting.

Bestill henting i mobilappen

Bestill henting i mobilappen


Hvor finner jeg tømmeappen?
Skann QR-koden på nettstedet eller last ned veiledningen på kundeportalsiden.

Hvordan logger jeg inn?
Du bruker samme brukernavn og passord som i kundeportalen på datamaskinen.

Kan jeg spore henteordren min i appen?
Ja, men hvis du vil se alle utførte ordre for et hentepunkt, går du til Tidligere ordre i kundeportalen.

 

Trenger du hjelp for å komme i gang?

Woman

Slik bruker du kundeportalen

Kundeportalen inneholder en rekke nyttige tjenester. For å hjelpe deg i gang har vi laget noen trinnvise veiledninger som du kan laste ned.

Man with computer

Opprett en kundeportalkonto og last ned appen

Fyll ut kontaktskjemaet, så sender vi deg en aktiverings-e-post innen 48 timer.

People

Få brukerstøtte

For å kunne bruke kundeportalen, må du ha en konto. Vår brukerstøtte kan hjelpe deg med å sette opp en konto og komme i gang.

Del artikkel